Największe Tajemnice Sprzedaży
Największe Tajemnice Sprzedaży
autorem artykułu jest Michał Czuba
Wysoce prawdopodobne, że kiedy przeczytasz ten artykuÅ‚ po raz pierwszy, zapytasz siebie “ok, ale co z tego?”. To na poczÄ…tku może okazać siÄ™ trudne to zrozumienia, ale istnieje duża szansa, że zawarte tutaj metody okażą siÄ™ pomocne także w Twojej branży. Dlatego przeczytaj poniższe sÅ‚owa z wysokÄ… uwagÄ… wymieszanÄ… z ciekawoÅ›ciÄ….
Zanim Twoja ciekawość sprawi, że zaczniesz przewijać stronÄ™ na dół, muszÄ™ przyznać szczerze, że nie jestem autorem tej idei. Nie mam nawet zielonego pojÄ™cia, kto to wymyÅ›liÅ‚. SpotkaÅ‚em siÄ™ z tym po raz pierwszy w książce Joe’go Vitale. Joe, jeden z pionierów robienia biznesu w internecie, uznawany za ojca marketingu internetowego (oraz doskonaÅ‚ego marketingowca offline), pozwoliÅ‚ sobie na odważne stwierdzenie, które przytoczÄ™ tutaj jako zÅ‚otÄ… zasadÄ™ numer jeden: każdy, bez najmniejszego wyjÄ…tku, jest kolekcjonerem. Oraz naÅ‚ogowcem. Każdy coÅ› zbiera, każdy jest od czegoÅ› uzależniony.
Dlaczego? Ponieważ klient nie kupuje produktu czy usługi. Klient kupuje powiązane z tym uczucia oraz emocje. Daj to wszystko klientowi - a kupi od Ciebie co tylko mu zaproponujesz.
Kiedy po raz pierwszy poznaÅ‚em te prawdy, wydawaÅ‚y mi siÄ™ trudne do praktycznego wykorzystania. Pierwsze pytanie, jakie zadaÅ‚em sobie, brzmiaÅ‚o “i co z tego? Ok, wiem jak to dziaÅ‚a w innych branżach, ale jakÄ… korzyść z tego mam ja?”. Dopiero po jakimÅ› czasie dotarÅ‚o do mnie, że ta zasada opisuje także i mnie. UÅ›wiadomiono mi także, dlaczego zostawiÅ‚em ( i zostawiam nadal! Mimo tego, że wiem, jak to dziaÅ‚a! ) setki, jeÅ›li nie tysiÄ…ce zÅ‚otych w pewnej gałęzi biznesu. I jeszcze siÄ™ z tego cieszÄ™…
WytÅ‚umaczÄ™ Ci to na przykÅ‚adzie. OsobiÅ›cie zÅ‚apaÅ‚em siÄ™ na tym, że z ogromnÄ… chÄ™ciÄ… “kolekcjonujÄ™” książki oraz szkolenia. Znam wiele kobiet, które w podobny sposób kolekcjonujÄ… ubrania, buty i torebki.
Nie chodzi tutaj o tworzenie kolekcji. To nie dziaÅ‚a na tej zasadzie, jak filatelista zbierajÄ…cy znaczki pocztowe. Chodzi tutaj o dokonywanie przez Twojego klienta w peÅ‚ni emocjonalnych zakupów, kiedy jego logika Å›pi caÅ‚kowicie wyłączona. Co wiÄ™cej, klient który jest “kolekcjonerem” bÄ™dzie racjonalizowaÅ‚ swoje zakupy przez bardzo dÅ‚ugi okres czasu. Nawet, gdy uÅ›wiadomisz mu, że jest kolekcjonerem - ucieszy siÄ™ i ruszy ponownie na zakupy.
Muszę przyznać, że ja mam tak z książkami. Dodatkowo dochodzą do tego e-booki, audiobooki oraz różne materiały szkoleniowe. Nie potrafię przejść obojętnie obok księgarni. Nie ma miesiąca, bym nie kupił kilkunastu książek. Uważasz, że przeczytałem je wszystkie? Ależ skąd. Mimo, że na półce leży kilkanaście nieprzeczytanych książek, że na dysku leży wiele kupionych e-booków, do których nie miałem okazji zajrzeć, a niektóre kupione audiobooki nie zostały nawet rozpakowane - ja stale kupuję coś nowego. Jestem po prostu kolekcjonerem, z pewną domieszką nałogu. Czy chciałbyś mieć takiego klienta, uzależnionego od Twoich produktów?
Bardzo podobnie jest ze szkoleniami, choć tutaj akurat na mniejszÄ… skalÄ™. Cóż, szkolenia nie da siÄ™ poÅ‚ożyć na półce nietkniÄ™tego, by iść kupić nastÄ™pne. Wiele osób jeździ od szkolenia do szkolenia oraz za każdym razem obiecuje sobie, że to szkolenie bÄ™dzie “wÅ‚aÅ›nie tym, które zmieni jego życie” oraz “tym ostatnim”. Jeżdżą na szkolenia, zbierajÄ… certyfikaty, by dojść do wniosku, że czegoÅ› brak… oraz by pojechać na kolejne szkolenie.
Zastanów się teraz przez chwilę. Jeśli prowadzisz już biznes - pora pomyśleć gdzie możesz spotkać ludzi, którzy kolekcjonują produkty jak Twoje? Jeśli na przykład prowadzisz księgarnie - może pora zacząć prowadzić sprzedaż w internecie, reklamować się na forach dla moli książkowych? Jeśli sprzedajesz folię przyciemniającą szyby w samochodach, może poszukaj ludzi którzy cenią sobie prywatność, niższą temperaturę, albo po prostu grupy fanów motoryzacji którzy uważają, że przyciemnienie szyb poprawia aspekty wizualne wozu?
Przeszliśmy tutaj do zasady numer dwa. Uważasz, że Twój produkt nie ma odpowiednich cech? Nie szkodzi - klient sam sobie je dopowie, jeśli tylko zapewnisz mu potrzebne do zakupu emocje. Osobiście znam człowieka, który bardzo ceni sobie prywatność oraz własne bezpieczeństwo. Myślicie, że dlaczego pozwolił w swoim nowym samochodzie przyciemnić (za bardzo duże pieniądze zresztą) szyby? Tutaj powodem nie był ani wygląd pojazdu, ani żadna inna cecha. Powodem było poczucie, że teraz może czuć się w pełni bezpieczny oraz nikt nie naruszy jego prywatności.
I właśnie te emocje musisz sprzedawać zamiast swoich produktów! Nie sprzedajesz puszki gazu pieprzowego - sprzedajesz poczucie bezpieczeństwa. Butelka Twojej wody to tak naprawdę poczucie, że ktoś dba o zdrowie. Opakowanie cukierków czy ptasiego mleczka to wcale nie są zbędne kalorie - są to miłe chwile. Polisa ubezpieczeniowa to tylko poczucie bezpieczeństwa - domu, samochodu, rodziny.
Dwa powyższe przykłady to jedne z najlepszych powodów, byś zaczął zastanawiać się teraz gdzie spotkasz kolekcjonerów z Twojej branży, oraz jakie emocje im sprzedasz. To wyniesie Twoje zyski na najwyższy poziom. Osobiście Gwarantuję.
Pozdrawiam serdecznie,
Michał Czuba
PS. Jeżeli interesujÄ… CiÄ™ sposoby diametralnego zwiÄ™kszania Twoich zysków, polecam Å›ciÄ…gniÄ™cie darmowego fragmentu e-book’a Joe’go Vitale : Hipnotyczny Marketing. Tak, to też część mojej kolekcji ;) .
PS. 2 . A co Ty kolekcjonujesz? ;)
--
Michał Czuba
Blog o Rozwoju Osobistym & Rozwoju Biznesu
www.michalczuba.pl
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
Mansfield Park - klasyczne Love Story
Czy femtokomórki przyśpieszą rozwój technologii bezprze
Co zwiedzać w Irlandii
Oferty rolnicze
Jak wybrać dobry prezent?